Δευτέρα, 25 Ιανουαρίου 2016

Greek Gamer No19: Super Metroid για SNES



Αργήσαμε λίγο αλλά τα καταφέραμε. Και μάλιστα επιστρέφουμε με το review ενός παιχνιδιού που έχει αφήσει ιστορία στα video games για πολλούς λόγους. Φυσικά αναφερόμαστε στο πιο "super" παιχνίδι του 1994, το Super Metroid.

Πως μπορεί κανείς να κάνει review σε ένα τέτοιο παιχνίδι; Ειλικρινά ό,τι και να πει κανείς για το Super Metroid είναι λίγο. Για να νιώσει κάποιος το πόσο μοναδικό είναι πρέπει να πάρει το χειριστήριο και να αρχίσει να παίζει. Όμως ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή και ας ξεκινήσουμε με την προϊστορία του κόσμου του Metroid.

Ο βασικός ήρωας της σειράς Metroid είναι η Samus Aran, ένας κυνηγός επικυρηγμένων που στο πρώτο παιχνίδι της σειράς είχε ως βασική αποστολή της να βρει και να σκοτώσει τον αρχηγό των space pirates που ακούει στο όνομα mother brain. 

Οι space pirates υπό την ηγεσία της mother brain έχουν σκοπό να κατακτήσουν τον κόσμο με την βοήθεια παρασιτικών πλασμάτων που έχουν την ικανότητα να απορροφούν την ενέργεια από άλλους οργανισμούς και ακούν στο όνομα Metroids. 

H Samus τα βγάζει πέρα με την πρώτη της αποστολή και σκοτώνει την mother brain όμως η διαγαλαξιακή συμμαχία για να ασφαλίσει το μέλλον του κόσμου στέλνει την Samus στον πλανήτη SR381 με σκοπό να αφανίσει τα τελευταία Metroids και να μη δώσει άλλη ευκαιρία σε μελλοντικούς κατακτητές.

Και κάπως έτσι γίνεται, όμως στο τέλος του δεύτερου παιχνιδιού η Samus σώζει ένα μωρό Metroid το οποίο το κουβαλάει μέχρι τη βάση της διαγαλαξιακής συμμαχίας για να το μελετήσουν οι επιστήμονες. Και κάπου εδώ αρχίζει το Super Metroid.

Ο second in command των πειρατών εμφανίζεται και κλέβει το μωρό Metroid. Η Samus φυσικά ακολουθεί τους πειρατές στο πλανήτη τους όπου τελικά εξελίσσετε όλη η ουσία του παιχνιδιού.

Αν η ιστορία της σειράς Metroid σας θυμίζει κάτι είναι απλά γιατί έχει εμπνευστεί από τις ταινίες επιστημονικής φαντασίας της σειράς Alien. Η βασική ηρωίδα είναι γυναίκα, το όνομα του υπαρχηγού των πειρατών είναι Ridley όπως λέμε...Ridley Scott το όνομα του σκηνοθέτη του Alien. Ακόμα και ο τίτλος του παιχνιδιού έχει πάρει από τη διάσημη ταινία αφού αναφέρεται σε έναν εξωγήινο παρασιτικό οργανισμό.

Αν και το Super Metroid δεν στερεί σε κανένα τεχνικό τομέα θα μιλήσουμε πρώτα για το βασικότερο συστατικό του που το κάνει τόσο μοναδικό, το Level Design. Πραγματικά οι δημιουργοί του πρέπει να είχαν IQ 220 αφού όλο το παιχνίδι είναι τόσο καλά σχεδιασμένο που μπορείς να κάνεις τα πάντα. 

Μπορείς να πάρεις τα όπλα με όποια σειρά θέλεις, να πας σε όποιο σημείο του παιχνιδιού θέλεις και να βρεις όσα μυστικά θέλεις χωρίς να σε υποχρεώνει να τα κάνεις με συγκεκριμένη σειρά. Ακόμα και αν σε κάποια σημεία νιώσεις εγκλωβισμένος και πως το παιχνίδι σε έχει φυλακίσει σε δύο ή τρεις οθόνες υπάρχει τρόπος να ξεφύγεις, αρκεί να χρησιμοποιήσεις τη φαντασία σου.

Αυτή η ελευθερία είναι που κάνει το Super Metroid ιδανικό παιχνίδι για speedruns αφού ο κάθε παίχτης επιλέγει το δικό του τρόπο για να τελειώσει το παιχνίδι όσο μπορεί πιο γρήγορα. Και φυσικά το ίδιο το παιχνίδι "επιβραβεύει" τους γρηγορότερους και καλύτερους παίχτες στο τερματισμό τους. Έτσι άλλο τερματισμό θα έχεις αν τελειώσεις το παιχνίδι σε 10 ώρες και διαφορετικό αν το τελειώσεις σε λιγότερο από 2 ώρες.

Τα γραφικά του Super Metroid είναι με μια λέξη ατμοσφαιρικά. Με πολλές λέξεις ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΓΡΑΦΙΚΑ ΠΟΥ ΕΧΩ ΔΕΙ ΠΟΤΕ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ. Εντάξει μπορεί να υπερβάλω όμως η μεγάλη προσοχή στις λεπτομέρειες που έχουν δώσει οι σχεδιαστές είναι που τα κάνει τόσο ξεχωριστά. Δεν υπάρχει ίχνος διαλόγου στο παιχνίδι όμως καταλαβαίνεις πως η ιστορία εξελίσσετε. 

Για παράδειγμα όταν στην αρχή του παιχνιδιού μπαίνεις στο εργαστήριο και βλέπεις όλα τα πτώματα των επιστημόνων σωριασμένα κάτω νιώθεις την εγρήγορση που χρειάζεσαι για να αντιμετωπίσεις το κακό που έρχεται. Όταν φτάνεις στο πλανήτη Zebes και βλέπεις την βροχή να πέφτει υποψιάζεσαι πως πριν από λίγο έγινε κάτι κακό σε αυτόν τον πλανήτη. 

Κάθε σημείο του πλανήτη έχει μια δικιά του ξεχωριστή παρουσίαση και αυτό κάνει τον παίχτη να μην κουράζεται και να νιώθει πως παίζει το ίδιο κομμάτι του παιχνιδιού ξανά και ξανά. Έτσι το διαλυμένο διαστημόπλοιο στην επιφάνεια του Zebes σε κάνει να νιώθεις πως είσαι πράγματι σε ένα διαλυμένο διαστημόπλοιο με εξελιγμένη τεχνολογία ενώ ο πυρήνας του πλανήτη ξεχωρίζει με το σχεδιασμό των πετρωμάτων και της λάβας.

Ο ήχος του παιχνιδιού είναι άριστα εναρμονισμένος με τα γραφικά του. Δεν υπάρχει κάποιο ιδιαίτερο μουσικό κομμάτι, εκτός από κάποια σημεία του παιχνιδιού ίσως που βοηθάν ακόμα περισσότερο στο immersion του παίχτη. Γίνεται χρήση κυρίως ambient ήχων που προσθέτουν ακόμα περισσότερο στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Αυτό που έκανε τους gamers του 1994 να ανοίξουν το στόμα τους και να χάψουν κάμποσες μύγες ήταν το κρυστάλλινα καθαρό voice στην αρχή του παιχνιδιού. Και δεν μιλάμε για ένα παιχνίδι σε CD format με τα 650 ΜΒ χωρητικότητα αλλά για ένα παιχνίδι σε μορφή cartridge.

Ο χειρισμός της Samus είναι αψεγάδιαστος και κάνει χρήση του gamepad του SNES με τον καλύτερο δυνατό τρόπο εξελίσσοντας έτσι το δύσχρηστο χειριστήριο του παλιού 8bit NES. Τα κουμπιά κατεύθυνσης εκτελούν την προφανή λειτουργία της κίνησης της Samus. Στα facebuttons θα βρούμε το άλμα, το shoot, γνωστό και σαν πιτσίου πιτσίου, το RUN και το κουμπί ακύρωσις. Τα shoulder buttons βοηθάνε την Samus να σημαδέψει πάνω διαγώνια και κάτω διαγώνια. Το select κάνει την επιλογή μεταξύ των special όπλων και το start φυσικά κάνει παύση στο παιχνίδι για να σου δείξει τον χάρτη. 

Το Super Metroid είναι ένα από τα παιχνίδια που έκαναν το σύνολο των video games να πάει ένα βήμα παραπέρα. Αν κάποιος παίξει τώρα το παιχνίδι θα δει πολλές ομοιότητες με τα σύγχρονα video games. Δεν θεωρείται άδικα από πολλούς το κορυφαίο παιχνίδι όλων των εποχών αφού είναι τόσο προσεγμένο και έχει προκαλέσει τέτοιο αντίκτυπο στη βιομηχανία των video games που κανένας άλλος τίτλος δεν προκάλεσε μετά από αυτό. Αξίζει...όχι, ΕΠΙΒΑΛΕΤΑΙ να το παίξει κάποιος αν θέλει να θεωρεί τον εαυτό του true gamer.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου