Σάββατο, 26 Ιουλίου 2014

Oculus Rift: Πραγματική...εικονική πραγματικότητα


Η εικονική πραγματικότητα ήταν για χρόνια ένα από τα "επιτεύγματα" της τεχνολογίας των μυθιστορημάτων επιστημονικής φαντασίας. Η πιο παλιά αναφορά που μπορώ να θυμηθώ σε οτιδήποτε έχει σχέση με την εικονική πραγματικότητα είναι από το "Νευρομάντης" (Neuromancer, 1984) του W. Gibson. Στο βιβλίο αυτό οι ήρωες μπορούν να συνδεθούν σε έναν διασυνδεδεμένο εικονικό κόσμο  και να αλληλεπιδρούν με το περιβάλλον. Η ιδέα ήταν τόσο ελκυστική που σιγά σιγά άρχισαν επιστήμονες της πληροφορικής να πειραματίζονται με αυτή.

Η μόδα για έναν εικονικό κόσμο που θα μπορούσες να ζεις και να αλληλεπιδράς, με την βοήθεια φυσικά διαφόρων μηχανικών και ηλεκτρονικών συσκευών, έφτασε στο pick της κάπου στα μέσα των '90, την περίοδο δηλαδή που τα video games έκαναν το μεγάλο βήμα στον 3D κόσμο. Η πρώτη προσπάθεια που οι περισσότεροι θα θυμούνται είναι φυσικά το Virtual Boy της Nintendo που τελικά δεν ήταν και τόσο...virtual.

Το Virtual Reality "χάθηκε" για πολλά χρόνια από το λεξιλόγιο της πληροφορικής και δεν ασχολήθηκε ξανά κανείς....μέχρι πριν από δύο περίπου χρόνια με το Oculus Rift.

Το Oculus Rift είναι μια συσκευή που ο χρήστης φοράει μπροστά από τα μάτια του και μπορεί να ζήσει σε πρώτο πρόσωπο της εικονικές εμπειρίες ενός χαρακτήρα από video game, την επίσκεψη του σε ένα μουσείο ή οτιδήποτε θελήσει.

Η φυσική λοιπόν συνέχεια του είναι η χρήση του με κάποιο holodeck, όπως ακριβώς δηλαδή σε σειρές και ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Σε έναν αρκετά μεγάλο χώρο που θα παρακολουθείτε από κάμερες, με μοναδικό σκοπό να μπορεί να εντοπίζει τις κινήσεις κάποιου που φοράει το Oculus Rift ώστε ο υπολογιστής να επεξεργάζεται και να απεικονίζει τον χώρο που θα κινηθεί ο χρήστης, μπορεί κάποιος να εξομοιώσει έναν περίπατο στους δρόμους της Νέας Υόρκης ή μια ιστορική μάχη.

Και επειδή η άνθρωποι δεν ζουν μόνο μέσα στα όνειρα τα δικά τους αλλά αλληλεπιδρούν με τους άλλους ανθρώπους μπορώ να "προφητεύσω" πως η εικονική πραγματικότητα είναι το επόμενο βήμα της τεχνολογίας επικοινωνιών. Θα ήταν πραγματικά απίστευτο να μπορούμε να δούμε και να αλληλεπιδράσουμε με κάποιον φίλο ή συγγενή μας ενώ αυτός βρίσκεται στην Αμερική και εμείς στην Ελλάδα.

Η εικονική πραγματικότητα, παρά το μικρό διάλειμμα που έκανε για περίπου 20 χρόνια, δείχνει να έχει πολλά να δώσει ακόμα στην διασκέδαση, στη μόρφωση αλλά και στις διαπροσωπικές σχέσεις του σύγχρονου ανθρώπου. Και ελπίζω να μην μας απογοητεύσει όπως έκανε στο παρελθόν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου